Hľadať
Denný / nočný režim
Sledujte nás
Pravda Pravda Domov MS v hokeji Výsledky výsledky

Krachujúca Senica je najsledovanejšia v Ázii

Futbalisti Senice, ktorí bojujú o holú existenciu, sú na sociálnych sieťach najsledovanejší slovenský športový klub. Na instagrame má vyše 220-tisíc followerov-sledovateľov, na youtube 120-tisíc. To je viac ako majú všetky prvoligové futbalové kluby dovedna.

14.04.2022 10:30
SR futbal FL 22. kolo Michalovce Senica KEX Foto: ,
Futbalisti Senice.
debata

„Sú to na naše pomery vysoké čísla. O to viac, že Senica je menší klub populárny vo svojom teritóriu. Napríklad v porovnaní so Slovanom či s Trnavou, ktoré majú fanúšikovské základne na celom Slovensku,“ komentuje Vladimír Paštinský z agentúry Wavemaker Slovakia.

Na porovnanie majster a najúspešnejší slovenský klub Slovan Bratislava má na instragrame 31-tisíc sledovateľov, na youtube 12-tisíc. Trnavský Spartak ešte výrazne menej: 19-tisíc, resp. 4,5-tisíca.

"Veľa ľudí si myslí, že ten, kto má veľa followerov, je silný aj ekonomicky a finančne, že sa mu darí. Aktuálna situácia Senice potvrdzuje, že to takto nefunguje.

S tým sa stretávame u rôznych značiek. Napriek mnohým sledovateľom môžu mať nízky trhový podiel, nevedia sa uchytiť s výrobkami na trhu," zdôrazňuje expert.

SR Senica šport futbal FL 16. kolo Žilina TTX Čítajte aj Seničania pokračujú. Klub im vyplatil časť dlžôb

Čísla stúpli, keď prišiel Egy

Seničania ešte pred rokom na sociálnych sieťach nedominovali. Všetko sa zmenilo, keď sa vlani na začiatku jesene stal ich hráčom Egy Maulana Vikri.

Mladý futbalista prišiel z poľskej Lechie Gdaňsk a pochádza z Indonézie, kde je populárny a na instagrame má 1,4 milióna sledovateľov. Odvtedy prudko rástol ich počet aj na klubovom konte.

K indonézskemu Messimu, ako ho volajú, pribudol v zime krajan – Witan Sulaeman. Sú z krajiny, ktorá patrí k najľudnatejším na svete (230 mil. obyvateľov). „U nás ľudia futbal milujú. A sú hrdí na hráčov, ktorí pôsobia v zahraničí,“ tvrdí Egy.

Paštinský oceňuje nárast sledovateľov, ale nemyslí si, že má pre klub praktický význam.

"Podstatná väčšina týchto followerov je z Indonézie, čo z pohľadu využiteľnosti, marketingu či iných partnerov, nie je až také zaujímavé.

Šikovný klub by mohol možno zabezpečiť dresy, ktoré by si kupovali indonézski fanúšikovia, prípadne vyvíjať podobné iné aktivity. Musel by však zareagovať rýchlo."

Dodáva, že všetky inštitúcie, firmy a aj futbalové kluby si vedia pozrieť na instragrame či facebooku profil ľudí, ktorí ich sledujú.

„Tam sa im ukáže, koľko majú sledovateľov zo Slovenska a koľko z iných krajín. Tieto údaje sú zaujímavé aj pre potenciálnych partnerov, ktorí by chceli osloviť cieľovú skupinu, ktorá podporuje klub.“

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa FK Senica (@fk_senica)

Podľa zdroja influencity.com sú sledovatelia senického klubu z USA, Malajzie i Japonska, ale nie je ich veľa. Zdroj uvádza, že až 95 percent ľudí pochádza z Indonézie.

„Podiel Slovákov na senickom instagrame je len asi dve-tri percentá,“ dodáva Paštinský.

Na Záhorí sú bez webu

Dôsledkom vážnych finančných problémov bolo aj nedávne vypnutie webovej stránky senického klubu na niekoľko dní. David Schlegel, konateľ spoločnosti, ktorá ju prevádzkovala, informoval, že sa niečo podobné stalo prvý raz za dvadsať rokov činnosti ich spoločnosti.

Z klubu nik s nimi nekomunikoval a faktúry neuhradil viac ako dva roky. Na obnovu chodu webu požadoval vyplatenie aspoň 400 eur.

SR Futbal FL 2. kolo Senica Trnava TTX Čítajte viac Rozruch na instagrame. Indonézsky Messi dostal Senicu pred Slovan či Trnavu

„Tento fakt nemusí mať vážnejší vplyv na fungovanie iných klubových sociálnych sietí. Na webe časť fanúšikov hľadala informácie, výsledky, zostavy, ale odhadujem, že 80 percent sledovateľov na facebooku či instagrame jeho vypnutie nepocíti.“

Donedávna riaditeľ FK David Balda, ktorý už opustil potápajúcu sa loď, pripustil, že sledovanosť sociálnych sietí prináša klubu príjmy. Neboli to však peniaze, ktoré by ho vytrhli z biedy.

V orientačných tabuľkách sa uvádza, koľko by mohol klub zinkasovať za reklamný príspevok na svojich sieťach. Sumy sa odvíjajú prioritne od počtu sledovateľov.

V prípade Senice by mohlo ísť mesačne o stovky eur, v lepšom prípade o niekoľko tisíc.

SR Futbal FL Skupina Titul 5. kolo BAX Čítajte aj Slovan nedal šancu Dunajskej Strede. Jeho titul „držia“ Liptáci

Podľa Paštinského je dobré, keď kluby využívajú sociálne siete.

"Preferoval by som asi instagram, ktorý nemá natoľko komentatívny charakter a nie je ani taký toxický ako facebook, na ktorom je dosť nevraživosti, negatívnych reakcií.

Pre klub, ktorý využíva aj rôzne zostrihy zo zápasov, má význam youtube.

A keďže sa predpokladá, že jeho členmi sú mladí hráči a chce oslovovať aj túto vekovú skupinu, tak by som k tomu pridal určite tiktok so zábavnejším obsahom."

Kráľom influencerov je Ronaldo

Paštinský pripomína, že sociálne siete sú pre kluby užitočné na zvyšovanie popularity, informovanosti, prípadne na zarobenie peňazí.

"V tomto priestore sa nachádza cieľová skupina, ktorú nevedia osloviť inde. Je pre nich zaujímavá do budúcnosti.

Sú to ľudia, ktorí už nesledujú tradičné informačné kanály, ako je televízia, tlač a podobne.

Ale buďme realisti, ak hovoríme o príjmoch, na Slovensku to môže byť problém, kluby sú malé a nemajú silnú základňu. To je zaujímavé pre veľké kluby ako Real, Barcelona, Paríž…"

Petra Vlhová Michal Kyselica Čítajte aj Zaľúbená Vlhová ďakovala rodákom. Užíva si najkrajšie chvíle

Magazín Forbes zostavuje pravidelne rebríčky najväčších influencerov. V minulom roku bol na jeho čele kondičný tréner Maroš Molnár. Lyžiarka Petra Vlhová obsadila 9. priečku, v čase tvorby poradia mala až 217-tisíc sledovateľov na instagrame.

Zostavovateľka rebríčka Adriána Heglasová však upozorňuje, že nerozhodujú len počty sledovateľov na instragrame, prípadne ich súčet na iných sociálnych sieťach.

„Vznikol na základe dotazníka 15-tisíc respondentov vo veku 15 až 40 rokov. Kritérií je viac, majú rôznu váhu. Skúma sa tiež obľúbenosť a dôveryhodnosť influencera, jeho prepojenie na značku či a ako dokáže ovplyvniť followerov.“

Svetovému rebríčku 2021 kraľoval portugalský futbalista Cristiano Ronaldo, ktorý má na instagrame 247 miliónov sledovateľov. V prvej desiatke patrila 7. priečka Argentínčanovi Lionelovi Messimu (172 miliónov).

šport fb šablóna Dávame do pozornosti Aktuality, diskusie, komentáre... Pridajte sa k nám a sledujte našu FB stránku Šport.Pravda.sk

Standings provided by SofaScore LiveScore

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #FK Senica #Egy Maulana Vikri