„Jeho cieľom je, aby sme viac priblížili futbal najmä mladšej generácii a pritiahli na štadióny oveľa viac fanúšikov ako v minulosti. Do projektu sa zapojí všetkých dvanásť klubov, ktoré hrajú v najvyššej súťaži. Uskutoční sa séria rôznych aktivít na štadiónoch i v mestách. Budeme budovať fanzóny, chceme, aby sa kluby viac priblížili fanúšikom. Napríklad organizovaním dní otvorených dverí, aby sa ľudia mohli dostať aj do priestorov, do ktorých sa inak nedostanú. Chystá sa tiež séria aktivít aj na školách, rôzne besedy a autogramiády," priblížil šéf Únie ligových klubov Ivan Kozák.
Podľa jedného z organizátorov projektu Richarda Renerta akcia potrvá dva ročníky. Začala sa už na začiatku tohto roka. „V prvom polroku sme sa zamerali na vzdelávanie klubových koordinátorov. Toto vzdelávanie bude pokračovať aj naďalej, počas celého projektu. V prvej fáze sme spolupracovali aj s našimi zahraničnými partnermi. Usilujeme sa najlepšie skúsenosti preniesť aj do našej ligy," vysvetlil Renert.
Aktivity pre verejnosť odštartujú už od najbližšieho víkendu, keď sú na programe zápasy úvodného kola.
„Cieľovou skupinou projektu sú najmä deti a mládež, chceme, aby predovšetkým ony mali zážitok na štadióne rozšírený, aby tam našli aj športové súťaže, aby sme ich viedli k tomu, ako povzbudzovať svoj tím, ako sa správať v hľadisku. Klub by mal urobiť prvý aktívny krok a osloviť deti na školách, začal s nimi budovať vzťah už pred ich príchodom na štadión," pokračoval Renert a doplnil, že projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie – z programu Erasmusplus.